Lees pagina voor

Met gebruikers in gesprek over De Kreek

22 november 2024

Op donderdagavond 21 november hebben we een bijeenkomst gehad met gebruikers, zoals verenigingen en scholen, over De Kreek. Tijdens deze bijeenkomst stelden we de nieuwe projectleider voor, spraken we over De Kreek na 1 januari 2025 en hebben we een eerste stap gezet om met elkaar na te denken over de verdere toekomst van De Kreek.

Tijdens de bijeenkomst van 21 november deelden de gebruikers van De Kreek hun onrust en onvrede. We begrijpen dit en vinden het belangrijk om in gesprek te zijn en te blijven met de betrokken partijen. De afgelopen tijd hebben we dit onvoldoende gedaan. Om dit in betere banen te leiden hebben we een projectleider aangenomen. Hij zorgt er onder andere voor dat alle maatregelen genomen worden om De Kreek na 1 januari 2025 open te houden.

Hoe houden we de zalen van De Kreek open in 2025?

Tijdens het overleg deelden we hoe we de zalen van De Kreek komend jaar openhouden. De roosters blijven zoveel mogelijk gelijk. Daarnaast hebben we een vast contactpersoon die het sleutelbeheer doet en waar de partijen terecht kunnen voor vragen.

Toekomst van De Kreek

Een ander onderwerp van de avond was de verdere toekomst van De Kreek. We doen er alles aan om hierover zo snel mogelijk duidelijkheid te scheppen, maar staan ook voor uitdagingen. Denk dan aan de leeftijd van het huidige gebouw, de verschillende wensen van gebruikers en de financiën. Daar moeten we zorgvuldig mee omgaan. Uitgangspunt bij de overwegingen die we maken, zijn de mogelijkheden die we aan zoveel mogelijk verenigingen, scholen, inwoners en ondernemers willen en kunnen bieden.

Tijdens de bijeenkomst hebben we de eerste input opgehaald. De aanwezigen konden hun wensen en ideeën opschrijven. Deze input gebruiken we tijdens de eerste bijeenkomst van de werkgroep die opgericht wordt. In deze werkgroep gaan we met geïnteresseerden verder in gesprek over de toekomst. Het doel is om samen de realistische mogelijkheden van De Kreek op lange termijn in kaart te brengen. Op basis daarvan maken we een plan van aanpak. We streven ernaar om dit voor de zomer van 2025 voor te leggen aan de gemeenteraad.

Kon je op 21 november niet bij de bijeenkomst aanwezig zijn, maar wil je wel op de hoogte blijven van de voortgang of wil je je aansluiten bij de werkgroep? Stuur dan een e-mail naar info@maasdriel.nl met in het onderwerp De Kreek.