Tegemoetkoming incontinentiemateriaal
Inwoners die incontinentiemateriaal moeten gebruiken, kunnen een bijdrage in de extra kosten aanvragen. U kunt de aanvraag over 2023 indienen tot en met 30 november 2023.
Tegemoetkoming incontinentiemateriaal online aanvragen (Deze link gaat naar een externe website)
U kunt het formulier ook invullen, uitprinten en opsturen. Aanvraagformulier openen. (PDF, 144.7 kB)
Hebt u in 2022 een vergoeding ontvangen dan hoeft u deze dit jaar niet opnieuw aan te vragen. U ontvangt halverwege maart de vergoeding van €104,00 automatisch op uw rekening. NB Is uw bankrekeningnummer gewijzigd? Neem dan contact met ons op U kunt bellen naar 14 0418 of mailen naar info@maasdriel.nl onder vermelding van Tegemoetkoming afvalkosten Incontinentiemateriaal.
De vergoeding van € 104,00 is gebaseerd op het aanbieden van 2 extra restafvalzakken van 30 liter per week naast het reguliere restafval.
De vergoeding is bestemd voor mensen die thuis wonen en absorberend incontinentiemateriaal moeten gebruiken. Voor mensen die in het verzorgingstehuis woonachtig zijn, wordt het incontinentiemateriaal bedrijfsmatig afgevoerd. Zij komen niet voor de vergoeding in aanmerking. De tegemoetkoming is ook niet bestemd voor medisch afval, stoma's en baby luiers. U komt in aanmerking voor de vergoeding als u voldoet aan deze voorwaarden:
- u hebt langdurig last van incontinentie
- u woont zelfstandig
- u bent ingeschreven in de gemeente Maasdriel
- u maakt gebruik van een ondergrondse inzamelcontainer van Avri voor het afvoeren van uw restafval
Deze tijdelijke regeling geldt niet voor babyluiers. Deze kosten zijn tijdelijk en horen bij de eerste levensfase van een kind. Medisch afvalmateriaal is ook uitgesloten voor vergoeding.
Hebt u vragen over de financiële tegemoetkoming? Weet u niet zeker of u in aanmerking komt? Of hebt u hulp nodig met het indienen van een verzoek? Neem dan gerust contact met ons op via 14 0418.